tirsdag den 21. januar 2014

Pasta med rodfrugter og braiseret oksebov

Pasta med rodfrugter og braiseret oksebov

 Majroe, hokaido og gulerødder

Jeg lavede en denne nemme og ret lækre pastaret, til aftensmad i aften. Vi fik brugt resten af kødet og saucen fra weekenden, hvor vi lavede braiseret oksebov, se her
Jeg kan godt lide at finde på retter ud fra det der nu er i køleskabet, jeg skal tænke lidt over, hvad der er godt sammen. Plus at det jo er rigtig godt, når vi får brugt alle rester, så vi ikke skal smide det ud.

Pasta med rodfrugter og braiseret oksebov
2 personer og 1 frokost

2 gulerødder
1/8 hokaido
1/2 majroe
1 fed hvidløg
En rest braiseret kød
Saucen fra det braiseret kød
Pasta, det der passer til jeres sult

Sæt vand over til pastaen.
Vask og skræl gulerødder, majroe og hokaido og skær i små tern. Hak hvidløget fint. 
Findel kødet, jeg gjorde det med en gaffel. 
Varm en pande op og svits gulerod og hokaido ternene. Efter lidt tid tilsættes lidt af saucen og hvidløget, du kan tilsættes mere efterhånden. Lad det simre lidt.
Put pastaen i det kogende vand, tilsat salt og kog den, den anviste tid. 
Tilsæt kødet og majroe ternene på panden, lad det simre indtil pastaen er færdig.
Vandet hældes fra den færdige pasta og det hældes sammen med saucen.

Note: 
Jeg plejer at koge mit pasta vand i elkedelen, det går hurtigere og jeg tænker at det spare lidt på energien.
Jeg valgte i dag at skrælle hokaidoen, fordi at jeg ville være sikker på at den nåede at få nok.
Hvis du vil have flere grønsager, kan du vælge at servere en grov salat til eller før. Jeg fik ret mange grønsager i min frokost, så satser på at det går lige op. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar