lørdag den 7. september 2013

Samosas

Samosas

Fyldet

Filodejen foldet og klar til fyld

Min søster og jeg lavede forleden mad sammen. Vi lavede samosas, i vores fortolkning, med det fyld vi havde lyst til. 

Samosas

Filodej
Hvidkål
Gulerødder
Peberfrugt
Porre
Karry
Olie, til stegning og pensling
Citron

Tænd ovnen på 200 grader. Vask og skær grønsagerne i strimler. Varm en pande op og brænd karryen af, tilsæt olie og grønsagerne, svits det et par minutter, så grønsagerne stadig har bid. Smag til med salt, citron og måske mere karry, jeg kan godt lide, at man stadig kan smage grønsagerne.
Fyld fyldet i filodejen, jeg fulgte denne instruktion, den er ret smart i forhold til andre måder jeg har prøvet. Pensl pakkerne med olie og bag dem i 15-20, til de er gyldne.
Note: Vi spiste en helt enkel salat med romainesalat og tomater dryppet med god olivenolie.

Resten af filodejen blev til pakker, til en sen aftensmad, i dag, efter at jeg kom hjem fra Food Festival 2013. Jeg havde en rest fyld også røg der lidt feta i, jeg kan anbefale Kirks gedefeta.
Jeg lavede en hurtig salat til, med romainesalat, forskellige slags tomater og en lækker lille agurk, begge købt på festivalen.

Filopakke fyldt med en rest fyld og feta

Salat

Fyldet


Ingen kommentarer:

Send en kommentar