tirsdag den 3. september 2013

Efterårssalat

Efterårssalat

Efterårssalat, hvidkål og en hvede bolle

Det var en salat der udviklede sig undervejs og efter hvilke grønsagerne der var i køleskabet. Det endte ret succesfuldt. Jeg har haft den med et par dage til frokost, super nemt bare at fylde en portion i en bøtte, også er der frokost.

Efterårssalat
1 stor skålfuld

2 dl røde ris
1 dl mungbønner (200 g kogte)
2 gulerødder, lidt små
1 peberfrugt
200 g grønne bønner
½ fennikel, resterne fra da jeg lavede fiskepakker
1-2 spiseskefulde pesto
salt

Kog de 2 dl røde ris i 4 dl saltet vand, i 25-30 minutter. Samtidig koges mungbønnerne i en gryde dækket af vand, i cirka 15 minutter. Vask og nip de grønne bønner, de skal koges i
cirka 4 minutter og derefter køles i koldt vand.
Gulerødderne vaskes og skæres i tern, peberfrugten skæres i strimler.
Ris og mungbønner køles af og blandes med pestoen, gulerødderne, peberfrugten og fenniklen. Smag salaten til med salt og måske lidt mere pesto.

Note: Jeg serverede salaten med fint snittet hvilkål, vendt med lidt salt og god olie og en hvede bolle.
Jeg valgte at koge dobbelt portion mungbønner, halvdelen røg i fryseren til en anden dag.

Jeg må lige vise krummen i mine hvede boller

Ingen kommentarer:

Send en kommentar