søndag den 15. september 2013


Chokolade småkager

Chokolade småkager

Jeg bagte disse lækre småkager til mine kollegaer, i anledningen af min fødselsdag. De smager altid super godt og er ret nemme at bage, og jeg har bagt dem mange gange. Alle bliver bliver altid meget imponeret over hvor gode de er.

Chokolade småkager
50 stk

120 g smør
100 g puddersukker
100 g lys rørsukker
1/2 tsk salt
1 æg
1 tsk vaniljesukker
150 g hvedemel
1/2 tsk bagepulver 
100 g groft hakket chokolade

Tænd ovnen på 200 grader. Rør smør og de to slags sukker godt sammen, tilsæt vaniljesukker og æg. Hak chokoladen groft. Derefter mel, chokolade, bagepulver og salt.
Sæt dejen på en bagepapirs beklædte bageplade, en god teskefuld til hver kage, med god afstand. Bag kagerne 8-10 min til de er let brune.

Note: Småkagerne er virkelig lækre og så nemme at bage. Du kan med fordel bage dobbelt portion, da de hurtigt forsvinder.
Jeg bagte dem for noget tid siden med rosiner i, opskriften ligger på bloggen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar