lørdag den 20. juli 2013

Ispinde med hyldeblomst

Hyldeblomst ispind

Jeg var i netto en aften, jeg skulle bare købe lidt frugt og mælk. Lige foran mig lå en pakke isforme, dem måtte jeg have med hjem, så jeg kunne prøve at lave ispinde.
Hjemme igen kiggede jeg i køleskabet, for at finde ud af, hvad jeg skulle fylde i formene.
Jeg lavede en version med hjemmelavet hyldeblomstsaft og en med Thise banan/pære yoghurt.

Hyldeblomst is
4 ispinde af cirka 1 dl

4-4½ dl hyldeblomstsaft
1-1½ dl vand

Blandes, smages til, fyldes i formene og fryses.
Lad en halv centimeter være fri i formen, da massen udvider sig.

Pære/banan yoghurt is
Jeg fyldte banan pære yoghurt is i formene og frøs dem.

Note: Lækre nemme is. Yoghurtisen er frisk og cremet i smagen. Hyldeblomsten er frisk og læskende.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar