fredag den 19. juli 2013

Romesco sauce

Romesco sauce

Peberfrugt, valnødder og hvidløg

Jeg fik lyst til at lave noget med bagte peberfrugter. Jeg kom i tanke om romesco sauce, så jeg søgte rundt omkring på nettet for få en ide om ingredienserne, her er min version. 

Romesco sauce
2 røde peberfrugter
½ hvidløg, enkelt feds hvidløg
57 g brød
40 g valnødder
Olivenolie
½ citron
Røget paprika

Skær peberfrugterne i halve og bag dem med skallen op ad i ovnen til de er sorten uden på, ved 225 grader.
Blend brød, valnødder og hvidløg, tilsæt peberfrugt, røget paprika og blend til en mellem fin masse. Tilsæt lidt olivenolie, hvis der er behov. Opbevares i køleskabet.


Romesco sauce og grønsager

Spagetti med romesco sauce

Kartofler med romesco sauce
Jeg har spist min med ovenstående ting.
Note: En lækker dip, med en ret markant smag. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar