søndag den 21. juli 2013

Jordbær høst

Korona jorbær

Min jordbærhøst

Jeg har været ude og plukke jordbær, 6,2 kg blev det til. Holgers jordbær, som er en jordbærgård, skrev til i deres nyhedsbrev at det var ved at være slut med pluk selv. Der var nu masser at bær at plukke, små lækre smagsfulde bær. Der er noget dejlig afslappende ved at gå i en jordbærmark og plukke jordbær, og nyde det skønne solskinsvejr.


Det er interessant når der er mulighed for at vælge forskellige sorter. De smager meget forskelligt og er gode til forskellige ting. Jeg plukkede Sonata og Polka, dem er jeg ret vild med, det er små faste bær, med en dejlig sød smag, de er meget velegnet til syltning eller frysning, men smager også skønt bare at spise.
Jeg plukkede en smule korona, men der var ikke mange tilbage, det er et meget sødt og mere sart bær.
Jeg plukkede også florence et rigtig flot bær, med en frisk og syrlig smag, et ret interessant og lidt anderledes jordbær.

Jordbær med fløde og hyldeblomst sirup

Note: Der er bare noget fantastisk ved jordbær med fløde. Det er helt simpelt, men komplementere hinanden fabelagtigt, det søde-syrlige bær og den fede fløde. Det gav et skønt tvist med hyldeblomst siruppen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar