søndag den 10. november 2013

Rødebede salat med peberrod


Rødbede salat med græskar/kartoffelmos og grønsager 

Denne lækre rødbede salat er en stor favorit hos mig. Peberroden giver et rigtig godt modspil til den fade rødbede. 
Jeg er begyndt at bage rødbederne, både til denne salat og til syltederødbeder. Jeg synes det giver en rigtig lækker rødbede også er det nemt at putte rødbederne i ovnen, når den alligevel er varm. 

Rødebede salat med peberrod

2 mellem storerødbeder
1 1/2 dl Skyr
peberrod
citron
salt

Vask og bag rødbederne ved 160-180 grader til de er knap møre, jeg kan godt lide de har godt med bid.
Tryk skrællen af eller skræl rødbederne, når de er kølet af.
Riv rødbeden på et groft rivejern og riv eller skrab peberroden fint. 
Bland dressingen af skyr, peberrod, citron saft og salt, så den smager som du kan lide den. 

Note: Salaten blev denne dag serveret med resten af græskar/kartoffelmos og grønsageren og skyen fra kyllingen.
Salaten passer også godt til langstidssimret kød, der har brug for mod spil.
Husk at dressingen for en skarpere peberrods smag, når den har trukket.
Du kan sagtens koge rødbederne, eller salaten kan laves med rå rødbeder.
Resten havde jeg med i madpakken dagen efter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar