søndag den 24. november 2013

Sweets Danmarks sødeste madfestival

Lækre produkter, der kom med hjem fra Sweets festival

Cold Hand Winery, hvor vi smagte lækre ting. Sirupper og marmelader, en virkelig spændende æblemost. Vi smagte og købte en dansk kirsebærvin, Prunus Nigra, som smagte meget interessant, meget frugtig og ville passe fantastisk til risalamande eller en anden dessert.

Cold Hand Winery, sirupper og marmelader

Heilala Vanilia, en vaniljeproducent, som skaber vanilje i samarbejde med den lokale befolkning på Tonga. Vi købte vanilje pasta og nogle Bourbon vaniljestænger. Vi smagte deres virkelig lækre vanijle sirup.  

Bornholms mosteri, de laver lækre moster, så skånsomt og rene som muligt. 
Samtidig gør de et fantstisk og stort arbejde for at give udsatte mennesker en chance.

En skøn ged hos La Cabra

La Cabra, vi smagte spændende kaffe

Farm Mountain, her havde de overvældende mange forskellige kaffer at vælge imellem. Når man havde valgt puttede de en portion bønner i maskinen og ud kom din smagsprøve.
Jeg smagte Pink Mountain, en rigtig lækker kaffe, som jeg købte med hjem. Der står bagpå at det er en “tøse” kaffe. Kaffen var stort set uden bitterhed, så en rimelig nem kaffe, men utrolig velsmagende.

Ebeltoft Gårdbryggeri, de laver fantastiske sodavand. Jeg har ikke gjort mig så meget i deres øl og fik heller ikke smagt dem denne gang. Vi smagte en varm krydret æblemost, et alternativ til hvid gløgg. Meget velsmagende og som en anden besøgende sagde, med et lille skvæt rom i, er den nok også god.
Vi smagte en jule sodavand, med kirsebær, uhm den smagte lækkert, men kan dog ikke helt slå hindbær sodavanden.

Bistad, et skønt projekt, “et lokalt projekt der forener miljøbeskyttelse og socailt ansvar”. Vi smagte fire meget forskellige og spændende honninger. Jeg faldt fuldstændig for den fra Åbyhøj, en ret kraftigt smagende honning.

Der var mange andre lækre boder, med chokolade, ost, vin, olier, pestoer, spreads mm. 

Jeg skal øve mig i tage billeder i det offentlig rum, det at det er helt okay at hive kameraet/"mobilen" op af lommen og tage et billede. 
Der var mange mennesker til festivalen og derfor var det også lidt svært at komme til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar