søndag den 3. november 2013

Frikadeller x 3


Lidt længe siden, har ikke helt haft lyst og energien til at blogge. Men jeg satser på at den er ved at indfinde sig igen. Jeg kiggede mine madbilleder igennem og fandt flere billeder fra de sidste måneder med frikadeller. Som ellers ikke er noget vi ofte spiser.  
Vi har en løbende “diskussion” her hjemme om hvad en rigtig frikadelle er. I min kærestes verden er en frikadelle af kalv/flæsk og ikke andre grønsager end løg. I følge mig kan man sagtens tilsætte gulerod mm og det er stadig en frikadelle, min kæreste mener at det så er en kødbolle. 
Vi er endt på at når vi skal have “frikadeller” er det ham der laver dem og vi spiser så grønsagerne ved siden af. Vi kan dog sagtens få "kødboller" tilsat massere af grønsager.
Jeg er ret vild med grønsagsdeller/dunser af forskellig art, men mere om dem en anden dag eller her perlerug dunser.  

Frikadelle tilbehør nr 1
Frikadeller med ovnbagte og marinerede selleri og gulerod

Lækre små selleri fra kærestens forældres have

Seller og gulerod klar til ovnen

Den bagte selleri og gulerod i en marinade af lime, honning og salt

Frikadelle tilbehør nr 2
Frikadeller med kartoffelmos og sauteret spinat og svampe

Frikadelle tilbehør nr 3
Frikadeller med kartoffelsalat og hvidkålssalat





Ingen kommentarer:

Send en kommentar