torsdag den 1. august 2013

Rosin småkage

 Rosin småkager

klar til at komme i ovnen

En eftermiddag fik jeg lyst til at bage, men gad ikke afsted for at købe ind, derfor kiggede jeg i skabene og bruge det til inspiration. Jeg fandt rosiner og fandt på at bage rosin småkager. Jeg tog udgangspunkt i en virkelig god chokolade småkage opskrift, en familie opskrift.

Rosin småkager
25 stk

60 g smør
50 g puddersukker
50 g sukker
1 æg, lille
½ tsk vaniljesukker
¼ tsk bagepulver
80 g rosiner, du kan sagtens putte 100 g i, jeg havde kun 80 g

Tænd ovnen på 200 grader. Rør smør og de to slags sukker godt sammen, tilsæt vaniljesukker og æg. Derefter mel, rosiner, bagepulver og salt.
Sæt dejen på en bagepapirs beklædte bageplade, en god teskefuld til hver kage, med god afstand. Bag kagerne 8-10 min til de er let brune.

Note: Småkagerne havde en sprød kant og sej-blød midte. Jeg synes den bløde midte passede godt til rosinerne. Jeg gav mine 9 minutter, hvis de skulle have være sprøde hele vejen igennem, skulle de have haft et øjeblik mere.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar