onsdag den 28. august 2013

Bondens Marked på Brandbygegaard

Bondens marked

De lækre produkter 

Søndag den 25. august var min kæreste og jeg til Bondens Marked på Brandbygegaard.
Da vi kom omkring 10.20 var der ikke kommet så mange endnu, stadholderne havde god til til at forklare og snakke om deres produkter.
Vi startede med at smage spændende cidere fra England, og lækre pølser og en eminent anderilette hos Kærsgaard. Vi købte tre forskellige cidere med hjem.
Vi smagte gedegaouda i flere varianter, hos Ged og Grønt. De havde en med bukkehornsfrø, den havde en interessant og nøddeagtigsmag, de havde en gaouda der havde konsistens som parmesan, den skulle være god til madlavning. Vi købte en mellemlagret med en dejlig smag.

Vi var forbi boden med havtorn og smage de interessante små bær. Vi fik en god snak og smagte forskellige brændevine og pommeau. Vi smagte brændevin med hyldebær og blomsterlyng, meget spændende smage. Pommeau’en med Ingrid Marie æbler, smagte helt fantastisk, den består udenlukkende af æbler, der kom en flaske med hjem.

Æbletræer

Har i noget mad?

Vi gik en tur, i det skønne solskinsvejr, i køkkenhaven, vinmarken og blandt frugttræerne. Bare det var mig der havde en have med frugttræer. Vi nød en kop kaffe fra Aekvatorkaffe, bagefter smagte og købte vi lækker og frisk honning.

Boden med Samsø mel havde en lokkende effekt, jeg har læst meget godt om det lækre mel. Blandt andet hos Tante Sød. Jeg endte med at købe både Samsø øland og Samsø hvedemel, jeg glæder mig til at prøve kræfter med det.

Branbygegaards bod

Frokost

Brandbygegaards egen bod havde mange lækre produkter, vin og brændevin, marmelader og syltesager, grønsager og blommer. Hjemmebagte kager, bison chili og panni med gris og får.
Vi delte en panni med gris og en med får og drak en hindbær saft.



Vi købte makronsnitter med hjem, som blev nydt i eftermiddagssolen på vores altan. Det var luksus makronsnitter med både chokolade og marmelade.

Der var også lækre produkter fra Troldegaarden, Johannesminde, urtegartneriet, Cold hand vinery, bjørnkærlauget og bison kød fra Nørre kærgård.

Hvis du ikke kender Lones blog http://lonelandmand.wordpress.com/, kan anbefale dig at kigge forbi, en rigtig skøn blog.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar