onsdag den 23. april 2014

Ramsløg pandekager

Ramsløg pandekage med langtidssimret kødsovs

Ramsløg pandekagedej

Ramsløg pandekager

Det var ved at være tid til at lave aftensmad, og køleskabet var næsten tomt. Så jeg var nødt til at tænke lidt kreativt. Jeg fandt på at prøve at lave ramsløg pandekager. Jeg googlede opskrifter på spinat pandekager, for at få inspiration. Jeg har brugt Grydelappens opskrift på spinat pandekager og Speltpandekager fra Miss Muffins, hun havde fundet opskriften i kogebogen “Vegetarisk Vellyst”, som er en kogebog jeg er ret glad for, som inspiration for mine pandekager.
Vi havde lækker langtidssimret kødsovs i fryseren, så det skyndte jeg mig at tage op, til at bruge som fyld i pandekagerne. 

Ramsløg pandekager
7-8 stk

2 æg
6-7 spsk speltmel
1,5-2 dl mælk
3/4 tsk salt
80 g ramsløg blade

olie, til stegning

Put æggene i en skål sammen med ramløg bladende, som du river i mindre stykker. Blend det til ramsløg bladende er findelt, tilsæt måske lidt mælk. Tilsæt melet og salten, blend/pisk det sammen og tilsæt mælken undervejs, så dejen får en passende konsistens.
Bag pandekagerne på en varm pande, det kan være lidt svært at fordele dejen. Jeg brugte paletkniven til forsigtigt at smøre dejen ud på panden.  

Vi spiste pandekagerne med kødsovs fra fryseren, en rest cremefraiche og parmasan ost.

Note: Rigtig velsmagende pandekager, der havde en mild smag af ramsløg og en virkelig flot grøn farve. 
Mine pandekager blev lidt tykke, jeg synes det passede fint. Men du kan tilsætte mere væske, hvis du vil have tynde pandekager.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar