tirsdag den 27. maj 2014

Rabarber kompot




Jeg fik lov at plukke rabarber i mine forældres have. Jeg elsker rabarber og så er det bare forår, 
når de kommer frem. Min mor serverede en virkelig lækker rabarber kage med kokos låg. 
Jeg lavede rabarber kompot og vi spiste det med knuste makroner og flødeskum. 
Dagen efter spiste vi en klat på havregrynene, uhm det højner bare lige havregryn med mælk. 

Rabarber kompot

531 g rabarber
375 g sukker

Vask rabarberne og snit dem i stykker. Læg dem i en gryde og hæld sukker i. 
Hæld sukkeret i af nogle omgange, imens du smager til. Der skal ret meget sukker i rabarber kompot. 
Lad kompoten simre til rabarberne er møre. 
Lad kompoten køle og nyd den.

Vi spiste kompoten med knuste makroner og flødeskum.

Note: Mængden af sukker kommer an på sorten af rabarber og hvad du skal bruge din kompot til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar