søndag den 25. maj 2014

Haydari


Dette er mit første forsøg med at lave haydari. Jeg har købte det flere gange købt det hos grønthandlere 
og jeg synes at det smager ret godt. Det måtte jeg kunne lave selv.
Jeg fandt en opskrift hos Foodfanatic, som jeg har ladet mig inspire af. Det er vigtigt at smage sig frem, til den helt rigtige smag.

Haydari

400 g feta
2 røde peberfrugter
1 chili
2-3 fed hvidløg
persille og evt koriander

Vask peberfrugterne og skær dem i grove stykker. Jeg svitsede den ene peberfrugt på en varm pande, et par minutter og lod den køle af.
Blend fetaen, peberfrugterne og persillen sammen med hvidløg og chili. 
Du kan holde lidt feta, peberfrugt og persille tilbage, som du kun blender med ganske kort, for en lidt grovere konsistens.
Smag til med salt, hvidløg og chili. Husk at fetaen er salt i forvejen.

Note: Du kan bruge 1 dl ajvar, peberfrugt relish istedet for den ene peberfrugt. 
Vi brugte en ret kraftigt smagende feta, næste gang vil jeg nok vælge en mere mild. Selvom jeg normalt er ret vild med feta der smager af noget.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar