søndag den 13. juli 2014

Gazpacho



En ret varm dag i sidste uge, var jeg på vej hjem fra arbejde. Egentlig havde jeg tænkt, 
at jeg skulle have dampet spidskål til aftensmad, men det var så varmt, at jeg ikke rigtig havde 
lyst til varm mad. Så kom jeg til at tænke på Gazpacho, det måtte jeg da have. 
Jeg fandt lidt inspiration hos Valdemarsro og brødrene price på drs hjemmeside.

Gazpacho 
4 personer

1-2 skiver hvidt brød
500 g tomater
1 agurk
1 rød peber
2-3 fed hvidløg
1/2-1 dl olivenolie
3 spsk eddike
salt
peber

Topping kan eksempelvis være
Agurk
Tomat
Rød peber
løg

Vask grønsagerne og skær “stilken” af tomaterne. 
Skær tomater, agurk og peberfrugt og brød i grove stykker og blend det sammen.
Tilsæt olie, eddike, salt og peber.
Blend indtil at suppe har den konsistens du godt kan lide. 
Smag til med salt, peber og eddike.
Lad gerne suppe trække i køleskabet et par timer, men kan sagtens nyes med det samme.

Du kan lige inden servering lave topping til at drysse oven på suppe. Skær grønsagerne i små tern og vend dem sammen. Drysses over den kolde suppe.

Note: lækker forfriskende suppe især når det er varmt, du kan lave spændende toppings til at komme på, min var ret simpel med agurk og tomat. 
Det er vigtig at du smager suppen til, så den får en god balance.
Jeg havde en portion suppe med til frokost dagen efter, det fungerede ret godt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar