søndag den 13. juli 2014

Citron i salt


Jeg har prøvet at lægge en citron i salt, det tager et helt år før det er klar til brug. Citronen skulle gerne ende med at være helt opløst i saltet. “Citron pastaen” kan bruges til at smøre på fisk eller lam, før det tilberedes. 
Jeg venter spændt på at min citron er færdig, den har været en måneds tid i skabet, så der er længe endnu.

Citron i salt

1 økologisk citron
Salt
1 glas

Du skyller citron og tørre den.
Bund og top skæres af citronen, så du når indtil frugtkødet.
Put salt i bunden af glasset, sæt citron ned i og fyld glasset op med salt, så citron er dækket på alle   sider.
Sæt glasset ind i et skab og vent et års tid. Nu er citronen fuldstændig opløst i saltet.

Note: Jeg kommer med tilføjelser når min citron er færdig.

Opskriften er fundet i Cucina Italiana skrevet af Thomas og Andreas Harder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar